S tronic Audi

oprava automatickej prevodovky

 

Vykonávame odborné opravy všetkých S tronic Audi automatických prevodoviek. Všetko prebieha kompletne v našej dielni. Demontáž, montáž, z auta a na auto našim vyškoleným personálom.

Najdôležitejšou, aj najťažšou úlohou je správne diagnostikovať závadu, presne lokalizovať chybu a určiť, čo spôsobilo problémy s automatom. Len tak môžeme spoľahlivo poruchu odstrániť.

Používame k tomu modernú počítačovú diagnostiku. Do pamäte elektroniky sa zapisujú všetky chyby a nedostatky. Vďaka diagnostickému prístroju vieme tieto informácie z pamäte vyčítať.

Výhradne originálne S tronic náhradné diely

Nemenej podstatnou časťou je pri oprave použiť kvalitné náhradné diely. Používame výhradne originálne náhradné diely od výrobcov priamo z Nemecka, určené do S tronic prevodoviek. Jedine tak je zaručená naozaj kvalitná oprava.

Záručná doba na vykonanú opravu je 6 mesiacov.

 

Ako zistíte, že niečo nie je v poriadku s vašou S tronic prevodovkou Audi

  • nedokonalé radenie (šklbanie, trhanie, dlhé preraďovanie, buchnutie pri preraďovaní)
  • nezaradí žiadny prevodový stupeň
  • za studena ide, za tepla neradí plynule
  • nejde spiatočka, ale dopredu auto ide, alebo naopak
  • preklz prevodovky (otáčky motora idú hore, ale auto riadne nezrýchľuje)
  • oneskorene radí so zvýšením otáčok
  • pri radení stúpnu otáčky
  • kolíšu otáčky
  • po určitom čase jazdy naskočí núdzový režim
  • ide iba núdzový režim

Pri každej oprave S tronic prevodovky Audi meníme aj prevodový olej za úplne nový.

To znamená, že v cene opravy je už aj započítaná cena za výmenu oleja. Olej meníme z dôvodu, že pri pokazení automatickej prevodovky dochádza aj k znehodnoteniu prevodového oleja a v prípade, že by sme takýto olej opätovne použili, mohlo by to neskôr poškodiť už opravenú prevodovku.

 

Cena opravy S tronic automatických prevodoviek Audi

Odhadovanú cenu opravy vieme stanoviť už počas prvého telefonátu s vami podľa opisu závady, keďže na základe dlhoročných skúseností už poznáme určité „typické“ poruchy jednotlivých typov S tronic prevodoviek Audi. Táto odhadovaná cena nie je konečná, môže byť vyššia, ale aj nižšia.

V prípade, že sa po rozobratí automatickej prevodovky odhalí závada, ktorej oprava presiahne odhadovanú cenu pri prijímaní vozidla, okamžite vás o tom informujeme a vyžiadame si váš súhlas na ďalší postup.

Konečnú cenu je možné stanoviť až po vybratí automatickej prevodovky a jej rozobratí. Pretože až vtedy je možné na 100% zistiť o akú poruchu ide, ako aj rozsah poškodenia automatickej prevodovky.

 

Kontakt

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa opravy automatickej prevodovky, pýtajte sa. My vám ich radi zodpovieme.

 

Čo je to S tronic automatická prevodovka

S tronic predstavuje typ automatickej prevodovky s dvoma spojkami, ktorá sa používa v automobiloch značky Audi od roku 2005. Pôvodne bol tento systém známy pod menom DSG a používal sa aj v iných vozidlách produkovaných skupinou Volkswagen Group. Táto prevodovka spája pozitíva automatického a manuálneho radenia, poskytuje optimálny komfort pri riadení a dáva vodičovi možnosť manuálneho radenia kedykoľvek to potrebuje. Niekedy sú prevodovky S tronic totožné s DSG prevodovkami, ktoré používa Volkswagen Group v modeloch značiek Škoda, SEAT a Volkswagen. Iné verzie sú špecificky upravené pre vozidlá s motormi umiestnenými v pozdĺžnom smere a sú k dispozícii len v automobiloch Audi.

 

Princíp činnosti S tronic automatickej prevodovky

Vnútro prevodovky S tronic obsahuje dva hlavné hriadele, jeden s nepárnymi a druhý s párny rýchlostnými stupňami, pričom každý hriadeľ je prepojený s vlastnou spojkou. Zatiaľ čo jedna rýchlosť je aktívna, elektronické riadiace moduly prevodovky vyhodnocujú údaje zo senzorov, aby určili, ktorý rýchlostný stupeň by mal byť pripravený na zapojenie na opačnom hriadeľ. Pre zmenu na manuálne radenie stačí posunúť radenie do špeciálnej pozície alebo využiť pádlové radenie na volante.


 

OBĽÚBENÉ VERZIE AUTOMATICKEJ PREVODOVKY S TRONIC AUDI

Kód prevodovky Počet rýchlostí Max krútiaci moment motora, N·m Objem motora, L Usporiadanie motora Typ spojky Začiatok výroby Inštalovaná na modeloch
DL501 (0B5) 7 550 4.2 Pozdĺžne Mokrá 2008 Audi A4 B8; Audi A7 4G; Audi A6 C7; Audi Q5 8R; Audi A5 8T
DL800 (0BZ) 7 Pozdĺžne Mokrá 2013 Audi R8 4S; Audi R8 42
DL382 (0CK/0CL) 7 500 3.0 Pozdĺžne Mokrá 2015 Audi A4 B9; Audi A5 F5; Audi A5 C7, C8; Audi Q5 FY
DQ250 (02E) 6 350 3.2 Priečne Suchá 2003 Audi TT 8J; Audi A3 8P; Audi Q3 8U
DQ500 (0BT, 0BH,  0DL) 7 600 2.5 Priečne Suchá 2008 Audi A3 8V; Audi RS3; Audi Q3 8U
0СJ 7 400 2,0 Pozdĺžne Mokrá 2016 Audi  A4 8W

 

BEŽNÉ ZLYHANIA AUTOMATICKEJ PREVODOVKY S TRONIC AUDI

Zlyhania Prevodovky
Mechanizmus dvojitej spojky sa poškodí pomerne rýchlo. DL501 (0B5).
Solenoidy sa upchajú produktami opotrebenia spojky, ak sa olej nevymení včas. DL501 (0B5); DQ250 (02E); DQ500 (0BT, 0BH,  0DL).
Poškodenie ložiska krytu spojky. DL501 (0B5).
Trhanie prevodovkou a tvorba silných vibrácií. DQ250 (02E).
Prevodovka sa prehrieva, ak sa výmenník tepla pravidelne nečistí. DQ500 (0BT, 0BH,  0DL).

 

zdroj: https://club.autodoc.sk/magazin/co-je-to-s-tronic-vlastnosti-a-technicke-parametre-prevodovky

Kontakt

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa opravy automatickej prevodovky, pýtajte sa. My vám ich radi zodpovieme.